Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Sunday, August 21, 2011

Hari Ke 20 Ramadhan 2011 :Somalia Kebuluran

Sewaktu Muslim di Somalia menahan lapar kebuluran,
Gua menahan senak kekenyangan.

Fasa kedua bulan Ramadhan ini rezeki yang Allah beri pada Gua melimpah ruah.
Hari-hari berbuka puasa di Buffet Ramdhan KL Convex.
Phoenix mahu Gua menemaninya berbuka puasa.Semuanya percuma.
100 jenis makanan yg mewah-mewah dihidangkan.
Gua cuma pilih sahaja dan campakkan masuk  dalam pinggan.
Seperti makanan di Kota khayalan.
Seperti Bani Israel dihidangkan Manna Was Salwa.
Makanan-makanan yang ada di sini boleh buat Gua mati kekenyangan.
Mungkin juga boleh buat Gua jadi salah seorang sahabat setan.

Sebenarnya
sedang  Gua merintih kekenyangan,
wanita dan kanak-kanak di Somalia merintih kelaparan.

No comments: