Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Sunday, August 21, 2011

Hari Ke 17 Ramadhan 2011 : Masak Bubur Lambuk Kampong Bharu yang Legend.

Hari ni Gua ada event Social Community dengan Masjid Kampung Baru. Acaranya ialah masak dan mengagihkan Bubur Lambok Kg.Baru yang legend tu.

Baru Gua tahu betapa PENAT DAN DAHAGANYA menyediakan 12 Kawah bubur lambuk untuk penghuni Kota. Selama ni Gua beratur dan makan saje. Terima Kasih Tuan-Tuan yg mulia, yang selama ini bermandi peluh memasakkan bubur lambuk masjid KG.BHARU kesukaan saya.

Gua : Pakcik, apa rahsia keenakan bubur lambuk masjid ni Pakcik?
Pakcik : Satu periuk besar ni kena letak 15kg beras dan 6kg Santan.
Gua: Takkan itu je rahsianya Pakcik?
Pakcik : Kalau Pakcik beritahu, dah tak rahsia lah lagi :)
Gua : (Betul jugakkan ) :)

No comments: