Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Friday, July 15, 2011

Budak Kongsi Gelap Double Seven (77)

Sudah seminggu Gua ditugaskan di Campus Sunway. Terus terang Gua cakap,Gua sangat boring. Pertama sebab Gua kena bangun lebih awal daripada biasa.Kedua sebab pagi-pagi lagi Gua dah kena berhimpit-himpit dalam Komuter dengan warga KL yang sgt Internasionale. Masuk train Gua bau Dunhill Desire. Bila Gua keluar, Gua akan berbau hamis macam anak buaya yang baru ditetaskan ibunya.

Di office Sunway, Gua buat muka malas. Walaupun task bertimbun-timbun tak siap. Betul lah, kalau hati dah tak suka, buat apa pun semua rasa tak best. Kejap-kejap Gua keluar pi pam oksigen. Tak pernah jadi dalam sehari Gua boleh habiskan 14 batang rokok.Sejak kena buat kerja di Sunway, rokok adalah kawan yg paling setia dengan Gua.

Gua selalu hilangkan boring dengan berasap di depan satu office Pinjaman Wang Berlesen. Senang cerita Office Along.Member2 Office Gua cakap, itu pejabat Along. Geng Double Seven punya. Selama semiggu dah Gua lepak berasap kat situ,Office ini gelap dan selalu berkunci, tapi hari ini ia terang benderang dan kelihatan ada kelibat 2,3 orang di dalamnya.

Sedang Gua khayal mencemarkan bumi ini dengan gas2 monoksida dan karbon dioksida, dan memendakkan jangka hayat kehidupan Gua sendiri, seorang remaja lelaki Melayu keluar dari dalam office Along itu.Gua kira umurnya dalam 17 ke 18 tahun.Dia memakai T-Shirt berwarna Merah berlengan senteng untuk tunjukkan Tatoo anak Naga di lengan kirinya. Tanpa sebarang ucapan salam ataupun sapaan horma dia memberikan isyarat tangan untuk meminjam pemetik api . Gua pandang muka dia. Hati Gua panas. Setakat ni Gua tak pernah jumpa lagi spesis makhluk yg kurang ajar macam ni .

Gua buat muka tongong tanpa memperdulikan kewujudan dia di sebelah.
" Bro, Lu tak nampak ke Gua nak pinjam Lighter? "
Gua senyum sinis  dan pandang tepat ke mata dia.Gua padamkan puntung rokok di tong sampah. Untuk menyejukkan hati Gua yang dah makin panas, Gua buka langkah balik ke Office.

Tiba-tiba dia tahan gua,
" Bro, Lu Lebih lah. Gua mintak elok2 Lu tunjuk besar pulak kat Gua ni ?"

Gua memang malas nak melayan anak babi yang baru belajar menyondol-nyondol.Walaupun Gua memang panas hati dengan perangai rude budak ni, tapi Gua cuba control seboleh mungkin.

Gua teruskan niat Gua masuk office semula. Hati cakap, kalau  budak ni tahan Gua lagi, Sure muka dia akan ber-cop tapak kasut Gua. Pergi mampus lah dengan Lu punya Double Seven.Ingat dengan Tatoo anak Naga kat Lengan tu, Lu dah dapat lesen untuk kurang ajar dengan orang. Papa Double Seven pun boleh hormat orang, ini kan pulak Anak babi yang merah macam Lu.....

Hari tu, anak babi tu berjaya membuatkan mood Gua kacau bilau.Untuk seketika waktu, Gua tak berhenti-henti berfikir -Kenapalah Budak2 Melayu hari ni dah jadi macam Anak2 Nigger di kawasan Harlem dan Bronx...Salah ibu mengandung ke atau salah bapak yang bagi makanan Haram ?

3 comments:

kekanda botak said...

Biase la bro..babi2 baru nk tumbuh bulu kemaluan mmg begitu..sabar jelar,anggap je xde kepentingan dlm life bro

Unknown said...

Budak x penah rasa sakit tu bro..jangan dilayan..byak citer reporeport je balai polis abis citer..gengster la sangatt..

Asrul Ariffin said...

heheheee...baru blajaq buah la tu...budak2 cmtu la...baru rasa sakit wat tatoo dh dh nk tnjuk kebal...skali skala kna bg gak asa sakit kna luku...kot2 bley ajaq dea cara beradab...