Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Thursday, July 14, 2011

'Adik' Yg bersaiz BoB

Gua ada seorang anak buah.Dia berumur 10 tahun,Seorang kanak-kanak lincah yang bersaiz BOB. Gua panggil dia Adik.
Gua sangat suka letakkan pipi Gua on his belly fat. Sebab setiap kali Gua letakkan pipi gua di situ, pipi Gua akan  rasa sejuk dan nyaman.
Bila Gua tanya 
"Adik, dalam ni ada apa? 
"Ada Nasik, Paksu " Jawab adik dengan spontan.
Isi perut Gua selalu terbarai apabila mendengar  jawapan dari adik.
Gua rasa, kumpulan Sepah yang menang Maharaja Lawak tu pun tak mampu nak  buat lawak spontan mcm tu.

Minggu Lepas Gua balik rumah mak di kampung untuk meraikan hari pertunangan abang Gua.
Adik juga ada di kampung. Gua panggil dia duduk berbual dengan Gua di sofa. 
Sambil mengusap-usap perut adik yang mengening, sejuk,dan lembut Gua tanya tentang kemajuan dan prestasi pelajaran semasa.
DIa kata okay. Gua tanya lagi
"Adik bila nak berkhatan?"
Dia jawab
"Bulan 11 ni Paksu "
"Okay lah, lepas ni boleh lah adik cari GF"
Adik mencebik bibir. dia balas
"Adik tak nak GF,Adik nak Abah je "
Hahaha..Gua faham sangat dengan jawapan Adik.Daripada kecik memang tak boleh berenggang dengan Abah dia iaitu Abang Ngah Gua.Bagi Adik, Abah adalah dunianya.
"Adik, Cuti sekolah hari tu, sekolah takde buat aktiviti apa-apa ke? "
"Ada Paksu " Jawab adik
" Buat apa? "
"Majlis Solat Hajat "
"Owh...Adik buat solat HAJAT tak ? "
"Buat Paksu "
"Adik mintak hajat apa? "
" ADIK MINTAK DOA SUPAYA ALLAH BAGI ADIK KURUS " 
Jawapan ikhlas daripada Anak buah Gua  yg berumur 10 tahun ini  membuatkan Isi Perut Gua terburai untuk kesekian kalinya...


Yg mana satu Adik ? Hehehe!

No comments: