Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Friday, August 27, 2010

Kita Bukan Bangsa Fanatik Seperti Mereka...

Satu hal yang sgt pasti gua terlalu bersyukur dengan keputusan org-org yang terdahulu di dalam menentukan pembinaan Negara Bangsa Malaysia.Keptusan org2 yang terdahulu ternya memberikan kesan yang sgt besar kepada pembentukan negara yang kita ada pada hari ini...Kita mencapai kemerdekaan secara rundingan.Mereka kata, kemerdekaan kita tanpa perjuangan yang sebenar.Tiada darah wira yang tumpah seperti wira2 mereka.Tidak seperti mereka yang kononnya boleh merasa bangga dengan perjuangan berdarah wira mereka utk menuntut kemerdekaan daripada penjajahan Belanda. Namun hakikat itu lah yang menjadikan rakyat Malaysia istimewa. Kita berjaya membentuk sebuah masyarakat yang tidak FANATIK seperti mereka....

1945 - Kongres KRIS di bentuk oleh Ibrahim Yaakob, Dr.Burhanudin Al-Helmi dan Sukaerno.Tujuan utk menubuhkan Gagasan negara Indonesia Raya iaitu menggabungkan Semenanjung Tanah Melayu, Sabah,dan Sarawak dan Indonesia menjadi sebuah negara merdeka yang dinamakan Indonesia Raya.Kongres ini tidak mendapat tempat di hati org Melayu malah telah diharamkan oleh Jepun pada tahun yang sama.

-Sukaerno sangat kecewa. Namun Ogos 1945 Indonesia mencapai kemerdekaan. Tetapi Tanah Melayu masih di bawah kuasa Jepun.

- 1962, Selepas kemerdekaan TM pd 1957, Tunku merasakan bahwa penggabungan di antara TM,Singapura, Sabah dan Sarawak dapat memakmurkan dan menguntungkan Org Melayu yang sedang di ancam kebimbangan oleh peningkatan populasi kaum lain ketika itu. Penggabungan itu membentuk sebuah negara bangsa yang berdaulat yang dinamakan sebagai MALAYSIA.

-Idea penggagasan Malaysia amat mendatangkan kemarahan dan tentangan yang maha hebat oleh Sukarno lalu mengishtiharkan konfrontasi terhadap Malaysia. Ianya menjadi serius apabila Sukarno melancarkan kempen GANYANG MALAYSIA dan menyiapkan  Angkatan Bentara Indonesia untuk menyerang Malaysia.Konfrontasi itu berlangsung dari 1962-1966. Selama itu Sukaerno menyemaikan benih kebencian kepada rakyat Indonesia bahawa Malaysia adalah sebuah negara Boneka British dan sebenarnya adalah tempat utk Org China berkuasa.

Sukaerno adalah Pemimpin Karismatik Lagenda bagi Org Indonesia.Beliau dikatakan jelmaan bagi Sang Ratu adil. Oleh itu apa yang keluar daripada mulut Sukerno adalah sesuatu yang mulia dan benar bagi mereka. Kebencian Org Indonesia kpd Malaysia telah wujud sekeian lama tanpa ada penawarnya.Namun sewaktu Suharto berkuasa..Hubungan di antara Malaysia dengan Indonesia dibaik pulih kembali.Namun penyokong2 setia Sukarno tidak pernah hilang dengan kebencian mereka.

Kebencian pada Malaysia meluap2 lagi apabila isu-isu penderaan terhadap pembantu rumah dari Indonesia sering berlaku di Malaysia. Di tambah pula dengan asimilasi budaya yang tak dapat dipisahkan lantaran berasal dari rumpun yg sama. Oleh itu kebudayaan yang sedia ada dikatakan dipunyai oleh Orang2 Indonesia.Seumpamanya Org2 Di Malaysia hanya pandai Merompak kebudayaan mereka.

Bagi gua, jika mereka ingin memijak bendera, membakarnya atau menajiskannya..teruskan..BIARKAN..
Semua Itu berlaku di negara mereka.biarkan..Biar mereka memberitahu kepada semua masyarakat dunia bahawa mereka memang gemar bermain Najis dan bersikap kotor dan jijik.Dan apabila bala bencana Allah datang menimpa negara jiran mereka ini jugalah yang akan datang menbawa khabar gembira dengan bantuan2 yang tidak pernah putus- putus.

Namun, Sekiranya Jalur Gemilang dihinakan di Tanah ini...Pasti Pedang Pangeran-pangeran Kota Langit akan bergetar kehausan meminta darah2 Sang Siluman yang berbesar kepala di Tanah Tumpah mereka ini...
                                            

JIKA BERANI.....TERUSKAN...
                                                          

http://bohemiankl.blogspot.com/

1 comment:

Verdict said...

mereka ni...ada fikiran letak di kepala, bukan buntut.
biarkan lah mereka terus 'berbogel' di khalayak.biarkan.

tp mmg betul, kalau sampai berani perkara tersebut berlaku di tanah sendri, kiamat la jawabnya.

tp sekarang ni, sentimen agama n bangsa byk dimainkan di negara kita.kacau sungguh!