Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Sunday, September 6, 2009

Cerita Tentang Teman

Gua nak bercerita tentang seorang teman.Seorang teman dia keliru tentang memilih seorang lelaki yang terbaik utk dijadikan teman hidup. Adakah dia harus terus menunggu seorang lelaki yang sememangnya terkenal dengan reputasi penghancur hati perempuan ataupun dia terus bersama tunang dia yang sudah hmpir 7 tahun bersama. Tapi yng past 'this guy' mempunyai sifat seorang lelaki yang dicarinya selama ni...Seorang lelaki yang sentiasa tahu bagaimana untuk mengukirkan senyum diwajahnya dan menjadikan sesiapa yng berada disekelilingnya seperti berada di alam khayalan... dan this guy muncul Sewaktu hubungan dia dan tunangnya di landa badai.. seperti memberikan dia sinar baru buat dia mengerti apakah 'cinta' tu sebenarnya.....

This guy ni tak pernah keberatan nak memulakan satu hubungan dengan sesiapa pun. He's a happy guy. Sesiapun yang lepak dengan dia akan terhibur dengan gelagat dan bicara dia. He really know how to make people smile and laugh. Cuma satu je yang buatkan ramai org tak tahan dengan mamat ni. "HE IS A TYPE B GUY " . So bila kita ckp pasal type B,mmg selfish...They always think about themselves first. Apa yg penting adalah kegembiraan diri dia dahulu. Thats why dia tak pernah rasa bersalah kalau dia tingalkan mana2 girls, yang dia rasa tak sesuai untuk hidup dia. But there's something unique about this Type B guy...If he really in love, he can stop the world....He can be The Man that every girls need..He can be a super lover.

So nak di jaikan cerita teman gua ni pun sudah sangkut dengan this Type B guy...and this type B guy ni plak, baru je nak sangkut dengan teman gua dia dapat tahu yang teman gua ni sebenarnya dah pun bertunang.Walaupun dia ni selfish but dia tetap ade prinsip. Maybe GF org dia akan try gak, tpi kalau dah bertunang dia tak sampai hati. Dia tahu apa rasanya berada di tempat tunang teman gua ni. Pasti hancur hati dia bila dia dapat tahu yang tunangannya actually dah in love dgn org lain sedangkan dia sedang bertungkus lumus nak kumpulkan duit buat kenduri kahwin.Lantaran itu this Type B guy block hati dia walaupun hakikatnya dia mmg dah pun tertawan dengan teman gua yang sememangnya 'ayu' ....awek yg bleh diketegori kalau bawak jumpa parents, comfirm parents setuju nak buat menantu...

So what happened ? walaupun teman gua dah lafazkan kata sayang pada type B guy dan ckp sanggup tinggalkan tunang dia...Type B guy pun tak pernah tunjukkan pada teman gua yang dia nak serius dgn teman gua ni . Hari demi hari dia cuba menjauhkan diri dia dari teman gua ni walaupun hakikatnya dia sendiri sebenarnya rindu sgt kat teman gua. Tapi dia jenis yang tak pernah nak expresikan ape yg dia rasa. Teman gua ni plak sangkakan yang this type B guy mmg tak pernah berubah. Sangkaannya, dia just tempat type B guy menghilangkan kesunyian dan rasa boring je. So dengan hati yang luka dia pun terus mendiamkan diri. Dia berhenti menghubungi Type B guy dan Type B guy pun diam seribu bahasa walaupun sebenarnya saban hari Type B guy sgt menantikan panggilan daripada Teman gua...

okay..end of the story....

Persoalannya...

Haruskah teman gua ni meneruskan hubungan dia dengan tunangnya sedangkan secara jujur dia dah takde persaan ape2 lagi dengan tunang dia ? adil atau tidak pada tunang dia?

Haruskah Type B guy memberitahu pada teman gua sebenarnya dia sememangnya dia sgt menginginkan teman gua ni ? Walaupun dia terpaksa merampas hak org lain? Walaupun dia terpaksa langgar prinsip dia?

P/S: Nak seribu daya taknak seribu dalih..Tapi tak semua benda yang kita nak tu kita akan dapat...Apa yg paling kita nak, itu yg kita takkan dapat...

No comments: