Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Saturday, October 18, 2008

Meredah Kota Langit


Kota langit pada hari ini tetap seperti dirinya.Sesak,kabut dan penghuni penghuninya ramai yang seperti terlupa apakah tujuan sebenar dan pengertian dalam pengembaraan hidup di sini.Di sini, segalanya bergerak dengan kekuasaan Ringgit.Dan seperti biasa,DEMI RINGGIT sesungguhnya ramai manusia berada di dalam kerugian...kadang-kadang bila kita fikirkan kembali apakah hidup ni semata-mata untuk menjadi mesin penggerak sesuatu sistem yang kita sendiri tak pernah tau ke manakah hala tujunya.

KLCC.
Gua menghayunkan langkah yang agak longlai menyusuri deretan-deretan butik2 yang mempamerkan barangan-barangan yang harganya mampu untuk menampung 3 keluarga miskin untuk hidup selama sebulan. Di dalam keadaan diri gua yang masih agak mendung, gua cuba untuk mendamaikan segala apa yang gua rasakan dengan melihat telatah manusia di Menara Kembar yang menjadi Kebanggaan Penghuni Kota Langit lantas terpanggil melabuhkan punggung untuk menghilangkan lelah di Sebuah Kafe yang menjadikan Ikan Duyung sebagai logo kafenya.Selepas mendapatkan Today's brewed Bijian Kopi dari Guetamala yg dipesankan daripada Awek Barista yg mempunyai iras Hunny Madu, Gua duduk di satu sudut di kafe Duyung itu sambil memikirkan apakah yang akan terjadi untuk chapter hidup gua yang seterusnya.

20 Minit gua disitu tanp seorang teman pun untuk berbcara. Naskah Dance, Dance, Dance karya Haruki Murakami menjadi peneman gua sementara waktu. Agak dark jalan ceritanya.Tiba-tiba gua terpandang akan sepasang mata yang rupa-rupanya sudah lama memerhatikan gua. Gua seakan dapat merasakan sesuatu daripada pandangan itu.Bahasa tubuh dan renungan mata itu seakan cuba menyampaikan sesuatu.Sepanas mungkin pemilik mata itu cuba untuk membangkitkan auranya supaya dapat menarik perhatian gua.Sang Gadis...Tidaklah buruk juga. Persembahan gayanya nampak mahal dan bergaya. Berseorang juga rupanya. Mungkin bosan kerana tiada teman untuk berbicara.Malangnya takde satu perasaan teruja pun yang muncul pada waktu ni.Gua hanya mampu untuk melemparkan senyuman pahit.Sungguh, untuk ketika ini gua memang langsung takde perasaan untuk apa-apa. Perasaan tak selesa mula mendatangi. Gua pantas bangun dan berlalu meninggalkan kafe ikan duyung. Gua bosan diperhatikan seperti bahan tontonan.Penat sungguh melayan perasaan...

Destinasi pada hari ini langsung tak pasti.On the way meninggalkan kafe,gua terserempak dgn nerves Preety Ugly.Gua singgah di mejanya dan bertanya ape perkembangan terbaru.Nerves cakap everything slow lepas ashraf kawen.They all more to buat kerja dalam studio.Jadi Sound Tech untuk album artis lain.Nerve sound gua,dia cakap Loloq masuk icu sebab pendarahan dalam otak....gua gerak lepas 10 minit berbual dgn nerves..gua bosan.Tiba-tiba teringat KinoKuniya..gua panjat escalator dan terus ke sana..apa lagi..sambar je buku ROME gua terus cari port untuk baca..agak lama lah gua lepak sana.Lebih kurang sejam.Lepas puas baca buku free,gua gerak keluar..gua sempat buat lawak dgn Guard yang jaga pintu depan..gua cakap muka macam Amir KHAN..Senyum lebar mamat BANGLA TU.. .

Kat luar hujan lebat sangat.Langit ni pun seakan mengerti apa yang gua rasa waktu ni...Terima kasih hujan..Gua rindu bau hujan di Kota Langit...Berpusu-pusu orang bergasak keluar daripada Petronas Tower.Balik dari office..begitulah suasananya setiap kali jarum jam tepat menunjukkan pukul 6.30pm...yang perempuan-perempuan menunjukkan reaksi muka yang cemas.Yang lelaki pulak masing-masing tunjuk muka malas...yang pastinya muka-muka yang gua pandang hanya membuatkan gua tersenyum sorang2...Itulah manusia.Wajah kan mencerminkan segalanya...Dan wajah gua pulak pada waktu ni..langsung takde perasaan.Perasaan gua dah hilang semalam.Tapi InsyaAllah,pulih lah ni nanti...

Kota Langit...gua masih gagal untuk mencabar lu..tapi gua takkan patah hati.Takkan putus asa.Gua yakin,bintang gua di langit pasti akan bergemerlapan satu hari nanti.Bersinar terang mendahului bintang-bintang yg lain di angkasa raya.Walaupun Bintang gua itu adalah bintang yang paling jauh.Gua yakin,gua mampu..sebab,gua ada DIA...........

KL, TUNGGU!!! GUA CABAR LU!!!

Charlie Verona: 29-01-2008 (Al-FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM ROSLI KHAMIS (LOLOQ)

No comments: