Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Wednesday, October 15, 2008

Bintang Paling Jauh

Bintang paling jauh...mungkin itu lah yang paling sesuai untuk gua ungkapkan tentang diri gua pada waktu ni.Walaupun ia sentiasa bersinar tapi tak ramai yg mampu untuk melihat sinarannya...sebab terlalu jauh pada mata yang melihatnya...cuma pada empunya mata-mata hati yang dapat memberikan pengertian apakah erti sinaran bintang paling jauh...namun begitu,bintang paling jauh masih terus bersinar di bawah Kota Langit..Mungkin satu hari nanti sinarannya akan mampu untuk melimpahkan cahaya gemilangnya kepada seluruh Kota..

Entahlah...kenapa pada waktu ni hati gua rasa lara sangat.Macam ada sesuatu yang gua hilang.Tiba-tiba rasa kehilangan dan rasa hampa yg teramat sangat..tapi tak tau nak dikatakan dari mana dan apa punca wujudnya perasaan yg macam ni.Dah cukup lama gua tak rasa macam ni...kali terakhir gua rasa macam ni pada August 2006.Dalam hati tertanya tanya..apa yg gua hilang sebenarnya ni..Lepas termenung seminit dua, gua rasa gua dah dapat jawapan monolog gua....Gua dah hilang semangat ke?Tapi takkan mudah sangat gua nak hilang semangat kan...takkan tak dapat satu benda yg gua nak, gua dah nak hilang semangat..sedangkan banyak sgt lagi benda dalam dunia ni yg masih gua belum explore...banyak lagi jalan kehidupan yang masih belum gua jumpa..

Tapi memang lah..Susah nak tempuhi Kedewasaan..macam2 perkara yang nak dibuat memerlukan satu pertimbangan yang cukup kukuh.Setiap satu keputusan yang akan kita buat pada waktu ni akan merubah hampir seluruh kehidupan ..Contohlah, KAHWIN....kadang kadang bila gua tengok member2 sebaya gua ramai yang dah kahwin,hati terasa gak nak kahwin..tapi bila fikirkan tentang life gua skang..pergghhh...masak sape yang kawen dgn gua...pasti airmata yang jatuh cukup untuk dipersembahkan meminang Puteri Gunung Ledang...Gua takde ape pun waktu ni...tiba tiba plak gua rasa gua takde pape..sedangkan dulu gua rasa macam gua ada satu dunia.Kenapa setiap kali kita rasa kita hilang seseorang,kita rasa macam kita hilang satu dunia ek? ataupun gua je yang melankolik..entahlah.Tapi yang pastinya waktu ni gua rasa sepi sangat-sangat.Gua rindu sangat dengan life kat Island dulu..Life kat Kota langit ni buat kan gua rasa Kosong dan sepi dalam keramaian...

Kaki gua bisa belum cukup jauh lagi melangkah.Gua lebih suka menapak daripada terus terbang.Biar gua tau macam mana sakitnya kaki bila tersepak batu.Biar gua tau betapa panasnya bahang matahari membakar Wajah.Biar gua rasa betapa dinginnya peluh membasahi tubuh...Kalau bole gua nak bawak org-org yang gua sayang melangkah sama-sama...tapi gua tak punya banyak masa lagi.Kalau boleh gua nak belari.Berlari dan terus berlari.Kemana saje arahnya.Macam Forest Gump.Kadang-kadang kan beb...Gua lupa macam mana nak jadi diri gua yang dulu.Sebab dah terlalu lama gua tak jadi diri gua yang dulu..Diri yang sepatutnya gua jadi...." BINTANG YG MEMAGAR BULAN"TERUSKAN.................

No comments: