Mulakan.....



Di Kota Langit ini...Gua perlukan Kekuatan, Kebijaksanaan, Kemanusiaan ,Cinta dan nasik..

Saturday, November 29, 2008

Aku Dan Sesuatu

2.45 a.m....Ketika ramai manusia sedang lena dibuai mimpi-mimpi yang indah waktu ni,Gua masih berada di Old Town Kopitiam Jalan Yap Kwang Seng. Gua tak tahu kenapa sehari dua ni hati gua rasa begitu tak tenteram..sgt tak tenteram..walaupun 2 hari yang lepas gua telah pun menerima kemaafan daripda seseorang yang telah gua hancurkan hatinya dengan teruk sekali tetapi hati gua masih tak tenteram.....Gua cuba mencari jawaban di atas ketidakteraman hati gua ni..tapi tetap tidak gua temui...

Walaupun tempat ini dibingari dengan gelak tawa pengunjung-pengunjung yang datang,tapi gua masih merasakan betapa kosong dan sepinya hati gua pada tika ini. Gua rasa macam ada sesuatu perkara yang besar yang akan berlaku dalam hidup gua dalam tempoh terdekat ni. Ini lah perasaan yang gua rasa satu ketika dulu sewaktu gua jatuh terjunam dalam mencari hidup di Penang dulu dan sekali lagi persaan yang serupa datang mencabar....Adakah gua yang melankolik ataupun memang ada sesuatu yang akan berlaku...

Hari ni...Gua ketinggalan utk menikmati matahari pagi..bila matahari dah berda tepat di atas kepala baru gua membuka mata mengucapkan salam kepada alam. Gua terus capai telefon bimbit gua..Satu SMS daripada isteri kawan baik gua Achik gua terima..Achik dan Ewa nak mintak tolong gua untuk bawa mereka ke klinik sebab nak dapatkan injection Hepatitis untuk baby comel mereka berdua iaitu "Rosa Musliha". Hari ni genap umur Rossa sebulan. Sejuk sangat hati gua bila gua lihat wajah suci anak angkat gua yang tak kan mengerti betapa banyaknya dugaan yang ditempuhi oleh ibu dan ayahnya sebelum dia lahir melihat dunia. Gua rasa gua lah orang yang paling layak untuk menceritakan kepda Rossa bila dia besar nanti betapa peritnya perjalanan hidup ibu dan ayah dia untuk membina mahligai bahagia.Tapi yang pasti gua takkan biarkan hidup Rossa sia-sia selagi gua ada di dunia ni. Melihat Rossa membuatkan gua sedar betapa panjangnya lagi perjalanan hidup yang perlu gua lalui...

3 hari lepas ada seseorang cakap gua masih tak bergerak daripada kenyataan. Dia cakap hidup gua masih berkisar pada satu titik yang bergerak. Dia cakap gua seperti tak dapat menerima kenyataan yang ditentukan untUK GUA..Gua membenarkan semua kata-katanya..sedikit pun gua tidak menidakkan..gua hormati segala pernilaian yang dia buat pada gua dengan hati yang terbuka. Gua digelar "PENJAHAT CINTA"....Dia kata gua takkan dapat merasa cinta kerana gua terlalu banyak merosakkan "CINTA" ...Gua akui,memang banyak cinta yang gua persiakan..dan banyak hati yang gua hancurkan...Tapi hakikatnya makin banyak cinta yang gua hilang...semakin matang dua dalam menilai kehidupan..dan semua cinta yang gua khianati..akhirnya mereka menemui kebahagiaan yang sejati..

Layang-layang takkan dapat terbang tanpa angin...Gua adalah angin..Angin yang akan menerbangkan layang-layang..
Tidur takkan lengkap jika tiada mimpi...Gua adalah mimpi-mimpi indah yang melintasi Sang Perawan yang sedang Kesepian..Tapi ada satu layang-layang yang mengatakan gua tak mampu untuk menjadi Angin yang menerbangkan layang-layang..sebaliknya gua adalah angin jahat yang memusnahkan layang-layang...Gua juga bukan mimpi-mimpi indah yang melintasi sang perawan kesepian...sebaliknya gua dalah mimpi-mimpi ngeri yang mengejutkan sang perawan yang sedang beradu...

Mahu saja gua katakan...Gua adalah Sang Arjuna yang mencari kesempurnaan dalam bercinta..tapi siapakah Gua? Layakkah gua mendapatkan kesempurnaan cinta jika gua sendiri tak pernah sempurna? Gua mudah mengatakan cinta..tapi sgt sukar melakukan cinta..ARGHH!!
Gua sangat penat menjadi Pencinta...

Sebenarnya..Gua sudah memiliki satu cinta yang amat Agung..tapi cinta agung yang sgt sukar untuk gua kawal...Cinta Agung yang sentiasa membuatkan gua rasa seperti mau mati..Andainya gua bisa mengerti sepenuhnya sekeping hati Seorang wanita yang mencintai gua separuh mati..pasti takkan gua buat dia melara hati..

Ya..dia sedang melara hati...Gua berdoa gar hatinya sekukuh tembok besi agar cinta dia pada gua takkan mati...

Gua janji gua kan belajar untuk menjadi angin yang menerbangkan layang-layang...Gua janji gua akan menjadi mimpi-mimpi indah yang menemani lena Sang Bidadari..

Teruskan....

1 comment:

amalin no name said...

kosong datang sebabnya bnyk.
salah satu mungkin kerana kita terlalu mengejar sesuatu yg kadangnya payah utk kita gapai.
Mungkin.